کاربر جدید هستید؟
ایجاد حساب کاربری
آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه آموزگاری، دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۳
کاربران عزیز دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون آموزش و پرورش منتشر شد. لطفاً بعد از مطالعه کامل دفترچه در صورت واجد شرایط بودن در مهلت زمان مقرر اقدام به ثبت نام نمایید.
شرایط:
استان های مورد نیاز : #سراسر_کشور
رشته های مورد نیاز : در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده است.
جنسیت : خانم/ آقا
تقویم آزمون:
ثبت نام: ۹ الی ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
زمان دریافت کارت:
آموزگاري: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
دبيري و هنرآموز: ۲۵ اردیبهشت 1403
زمان آزمون
آموزگاري: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲
دبيري و هنرآموز: ۲۸ اردیبهشت 1403
منابع آزمون
) معارف و انديشههاي اسلامي و انقلابي ويژه داوطلبان اهل تشيع (طرح كلي انديشه اسلامي در قرآن(بخش اول: ايمان) نويسنده:
حضرت آيت الله سيد علي خامنهاي، انتشارات: صهبا / همرزمان حسين (ع)، نويسنده: حضرت آيت الله سيد علي خامنهاي، انتشارات:
انقلاب اسلامي)
2-1 ) معارف و انديشههاي اسلامي و انقلابي ويژه داوطلبان اهل تسنن (سوالات معارف اسلامي مربوط به پيروان اهل تسنن مطابق
تعاليم و احكام فقهي آنان طراحي خواهد شد.)
2) تاريخ و فرهنگ تمدن (خدمات متقابل ايران واسلام نويسنده: شهيد مرتضي مطهري انتشارات صدرا/ مروري بر دستاوردهاي چهل
نويسنده: سيد مرتضي آويني) تمدن غرب و مباني ساله انقلاب اسلامي ايران/ كتاب توسعه
3) تعليم و تربيت اسلامي (مباني نظري تحول بنيادين در نظام تعليم و تربيت رسمي-عمومي جمهوري اسلامي (بخش دوم مباني،
اسلام نويسنده شهيد مرتضي مطهري) در تربيت و قسمتهاي: چيستي، چرايي و چگونگي تربيت رسمي-عمومي/ كتاب تعليم
4) دانش سياسي، اجتماعي و حقوق اساسي (قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران/ وصيتنامه الهي سياسي حضرت امام خميني (ره)/
بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي)
5) تواناييهاي عمومي ذهني
(حيطه اختصاصي
1) روشها و فنون تدريس (با تاكيد بر محورهاي: مباني نظري تدريس و يادگيري؛ مديريت و طراحي فعاليتهايآموزشي؛ اصول
و شيوههاي مديريت كلاس درس؛ مهارتهاي خلق موقعيت و فرصتهاي يادگيري؛ آشنايي با روشهاي تدريس مبتني بر
شناختگرايي و سازندهگرايي با رويكرد تحولي؛راهبردهاي ياددهي و يادگيري؛ مهارتهاي اساسي مورد نياز معلم پيش از
تدريس، حين تدريس؛ پس از تدريس؛ مدلها و الگوهاي تدريس)
تذكر: در شغل تربيت بدني به جاي روشها وفنون تدريس ماده امتحاني حيطه اختصاصي، روش تدريس درس تربيت
بدني خواهد بود.. (منبع امتحاني كتاب راهنماي معلم تربيت بدني دوره متوسطه اول و دوم مي باشد
2) سنجش و اندازهگيري پيشرفت تحصيلي (با تاكيد بر محور: تعريف مفاهيم و اصطلاحات مرتبط، سنجش مشاهدهاي؛ سنجش
عملكردي، سنجش عاطفي؛ سنجش رفتاري، سنجش تكويني؛ پوشه كار)
3) روانشناسي تربيتي
3-1 ) : با تاكيد بر محورهاي: كاربرد نظريههاي يادگيري در كلاس؛ كاربرد نظريههاي هوش، تفكر، خلاقيت و استعداد در كلاس؛
كاربرد نظريههاي انگيزش و هيجان در آموزش؛ كاربرد نظريههاي تحولي در آموزش؛ شناخت تفاوتهاي فردي در يادگيري؛
(2-3-4- تعاريف مفاهيم و اصطلاحات مرتبط/كتاب مسئوليت وسازندگي، نويسنده:علي صفايي حائري فصلهاي( 10
3-2 ): براي داوطلبين آموزگار استثنايي با تاكيد بر محور (تعاريف و طبقه بندي دانش آموزان استثنايي؛ شناخت و آموزش
كودكان و دانش آموزان كم توان ذهني؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان ناشنوا و نابينا ( با آسيب هاي بينايي و
شنوايي ) ؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان با اختلال يادگيري ويژه؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان با
اختلال هاي هيجان رفتاري و اختلالات ارتباطي ؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان با مشكلات جسمي – حركتي و
چند معلوليتي ؛ شناخت و آموزش كودكان و دانش آموزان با اختلال طيف اتيسم ؛ توان بخشي و مداخله بهنگام در كودكان و
دانش آموزان استثنايي ؛ خانواده و مداخله بهنگام در كودكان و دانش آموزان استثنايي)
4) اسناد و قوانين بالادستي آموزش و پرورش (سياستهاي كلي ايجاد تحول در آموزش و پرورش/سند تحول بنيادين آموزش
و پرورش جمهوري اسلامي- مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي/آييننامه اجرايي مدارس، مصوب سال 1400 شوراي عالي
آموزش و پرورش)
5) روانشناسي رشد و اختلالات يادگيري (با تاكيد بر محور: تعريف مفاهيم و اصطلاحات مرتبط، گروه بندي و مراحل شناسايي
و تشخيص دانش آموزان دچار ناتواني يادگيري،روشهاي درماني و رفع مشكلات آموزشي)